@misc{Hadrian_Szymon_Zarządzanie_2023, author={Hadrian, Szymon}, contributor={Teneta, Dorota. Redakcja}, identifier={DOI: 10.15611/2023.12.3.01}, year={2023}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={s. 94}, language={pol}, abstract={Zarządzanie różnorodnością jest koncepcją, która zakłada akceptację i wykorzystywanie różnic między pracownikami, aby osiągnąć przewagę konkurencyjną. Cel badań, jak również niniejszego artykułu, stanowi rozpoznanie praktyk z zakresu zarządzania różnorodnością w szkole podstawowej, ze wskazaniem możliwych szans i zagrożeń związanych z tym procesem. Zastosowane metody badań to analiza literatury przedmiotu, wywiad oraz sondaż diagnostyczny, przy czym studium przypadku stanowi główną metodę badań empirycznych. Z analizy obiektu badań – szkoły podstawowej – wyniknęło, że choć placówka nie ma i nie planuje tworzyć pisemnej strategii zarządzania różnorodnością, to w podejściu do zarządzania, w stosowanych praktykach można odnaleźć przejawy szacunku i troski o różnorodność.}, title={Zarządzanie różnorodnością w szkole podstawowej – szanse i zagrożenia}, type={rozdział}, keywords={rożnorodność, mobbing, korporacje międzynarodowe, rynek pracy, kultury niskokontekstowe, kultury wysokokontekstowe, komunikacja marketingowa}, }