@misc{Niemczyk_Jerzy_Klient_2014, author={Niemczyk, Jerzy and Stańczyk-Hugiet, Ewa}, identifier={DOI: 10.15611/noz.2014.2.02}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2014, Nr 2 (19), s. 33-43}, language={pol}, abstract={Poszukiwanie głównego wyznacznika strategii organizacji biznesowych nie ma oczywistego rozwiązania. Intuicyjnie wydaje się, że powinien to być klient, ale w praktyce zarządzania tym podstawowym kryterium, według którego rozliczany jest zarząd firmy, jest zysk ekonomiczny. Niemniej to klient, a raczej stopień zaspokojenia jego potrzeb, w przeważający sposób decyduje o wielkości osiąganego zysku. Celem przedstawianego artykułu jest zidentyfikowanie miejsca i roli klienta w strategiach zarządzania organizacjami biznesowymi. Przyjętą perspektywą analityczną jest układ historyczny kształtowania się poszczególnych koncepcji strategicznych. Przedmiotem analizy są koncepcje strategii charakterystyczne dla podejścia zasobowego, innowacyjnego i sieciowego. Całość analizy zakończy koncepcja ekosystemu organizacji, w której to klient/interesariusz jest kluczową postacią}, title={Klient w strategiach organizacji biznesowych}, type={artykuł}, keywords={klient, strategia, zarządzanie strategiczne, customer strategy, strategic management}, }