@misc{Grabowski_Artur_Źródła_2014, author={Grabowski, Artur}, identifier={DOI: 10.15611/nof.2014.3.05}, year={2014}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2014, Nr 3 (20), s. 102-114}, language={pol}, abstract={Procesy globalizacyjne wymogły zmiany, które wpłynęły również na profesjonalną działalność sportową. Szczególnie widoczne jest to w globalnej grze – piłce nożnej. Tamtejsze podmioty (głównie europejskie) stały się przedsiębiorstwami piłkarskimi, dążącymi do osiągania celów ekonomiczno-sportowych, rywalizując ze sobą na rynkach międzynarodowych. Dotyczy to niemieckich podmiotów zgrupowanych w 1. Bundeslidze. Dzięki zainteresowaniu mediów nastąpił rozwój tego sektora, który przyciągnął z kolei sponsorów i reklamodawców. Nie byłby on jednak możliwy bez zapewnienia środków finansowych. Dlatego celem artykułu było przedstawienie źródeł finansowych, z których korzystały niemieckie przedsiębiorstwa piłkarskie w latach 2003-2013}, title={Źródła finansowania niemieckich przedsiębiorstw piłkarskich}, type={artykuł}, keywords={kapitał, konkurencja, przedsiębiorstwo piłkarskie, zobowiązania, źródła finansowania, capital, competition, football enterprise, liabilities, sources of finance}, }