@misc{Skowron_Łukasz_Zjawisko_2018, author={Skowron, Łukasz and Skowron, Stanisław and Gąsior, Marcin}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2018.525.10}, year={2018}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 525; s. 120-131}, language={pol}, abstract={Autorzy w swoich badaniach prowadzonych w obrębie dwóch sektorów (usługi bankowe oraz centra handlowe) w perspektywie trzech corocznych okresów sprawozdawczych poddali analizie związki występujące pomiędzy zmianami indeksów pracowniczych (motywacja i satysfakcja) a klienckich (satysfakcja i lojalność). Wyniki badań sugerują występowanie silnych relacji między zmianami obszarów satysfakcji pracowników a klientów z zaznaczeniem występowania przesunięcia czasowego, które nazwano „luką czasową”. Wykazane silne zależności, występujące w perspektywie „luki czasowej”, sugerują, iż należy być bardzo ostrożnym z analizą efektów rynkowych wprowadzanych zmian w obrębie szeroko rozumianej polityki HRM, gdyż jak wynika z badań, między pojawieniem się „bodźca” a wystąpieniem efektów po stronie klienta występuje przesunięcie czasowe. Ponadto uzyskane wyniki pozwalają założyć, iż okres „luki czasowej” jest zależny zarówno od charakteru wprowadzanych zmian, jak i od sektora objętego badaniem}, title={Zjawisko „luki czasowej” pomiędzy zmianami indeksów satysfakcji pracowników a klientów}, type={artykuł}, keywords={motywacja pracowników, satysfakcja pracowników, satysfakcja klientów, lojalność klientów, modele ścieżkowe, luka czasowa, employee motivation, satisfaction of the employee, satisfaction of the customer, loyalty of the customer, SEM, time loop}, }