Struktura obiektu
Tytuł:

Czy dywersyfikacja jest źródłem sukcesu transkorporacji handlowych?

Tytuł publikacji grupowej:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Tytuł odmienny:

Whether diversification is a source of commercial success of TKH?

Autor:

Gorgól, Jolanta ; Stańczyk-Hugiet, Ewa

Temat i słowa kluczowe:

transkorporacja handlowa ; ekspansja ; wzrost ; mulitidywersyfikacja ; kluczowe kompetencje

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 116, s. 88-97

Abstrakt:

W artykule przedstawiono, jak rozwój przez dywersyfikację w sektorze handlu staje się źródłem sukcesu organizacji. W ostatnim okresie obserwuje się znaczny wzrost transnacjonalnych korporacji handlowych. Pojawienie się kluczowych organizacji w tym sektorze jest efektem implementacji przez nie transnarodowych strategii opartych na multidywersyfikacji we wszystkich możliwych kierunkach. Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytania: Co sprawia, że dywersyfikacja prowadzi do sukcesu? Jakie korzyści uzyskujemy z dywersyfikacji? W artykule przedstawiono przypadek Tesco i jego strategię multidywersyfikacji.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2010

Typ zasobu:

artykuł

Język:

pol

Powiązania:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 116 ; Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Źródło finansowania:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: