Struktura obiektu
Tytuł:

Kultura kopiowania a pozarynkowy obrót dobrami informacyjnymi w erze Internetu

Tytuł publikacji grupowej:

Nauki Społeczne

Tytuł odmienny:

Copy culture and non-market exchange of information goods in the age of the Internet

Autor:

Czetwertyński, Sławomir

Temat i słowa kluczowe:

kultura kopiowania ; prawa autorskie ; dobra informacyjne ; copy culture ; copyright ; information goods

Opis:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2015, Nr 1 (3), s. 152-166

Abstrakt:

Niniejszy artykuł stanowi próbę wykazania wpływu kultury kopiowania na ekonomiczny wymiar obrotu dobrami informacyjnymi. Kultura kopiowania stanowi istotny aspekt społeczny, który znajduje swoje odzwierciedlenie w aktywności internautów. Skala tego zjawiska nie pozwala na jego zignorowanie, szczególnie w kontekście opłacalności ekonomicznej posiadaczy praw autorskich. W artykule postawiono hipotezę głoszącą, że nieautoryzowane kopiowanie poprzez Internet cechuje wysoki stopień przyzwolenia społecznego. Celem artykułu jest wykazanie słuszności tej hipotezy na drodze analizy retrospektywnej praktyk kopiowania oraz rozważań współczesnych przykładów.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2015

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/sie.2015.1.10

Język:

pol

Powiązania:

Społeczeństwo i Ekonomia = Society and Economics, 2015, Nr 1 (3)

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: