Struktura obiektu
Tytuł:

Poprawa zdolności innowacyjnej poprzez orientację na organizacyjne uczenie się: wiek jako potencjalny moderator

Tytuł publikacji grupowej:

Management Forum

Tytuł odmienny:

Enhancing innovation capability through organizational learning orientation: age as a potential moderator

Autor:

Stelmaszczyk, Monika

Temat i słowa kluczowe:

orientacja na organizacyjne uczenie się ; zdolność innowacyjna ; moderacyjny efekt wieku ; organizational learning orientation ; innovation capability ; moderating effect of age

Opis:

Management Forum, 2018, vol. 6, no. 1, s. 30-39

Abstrakt:

Celem niniejszych rozważań było zbadanie zależności występujących między orientacją na organizacyjne uczenie się a zdolnością innowacyjną przedsiębiorstwa, przy uwzględnieniu wieku respondentów w roli moderatora. Weryfikacji hipotez dokonano poprzez analizowanie korelacji oraz wiele analiz regresji, wykorzystanych do testowania efektu moderacyjnego. Najsilniejsze zależności zaobserwowano między otwartością na nowe poglądy a innowacjami produktowymi i w zakresie zarządzania, zaangażowaniem w uczenie się a każdym rodzajem wskazanych innowacji oraz wewnątrzorganizacyjnym uczeniem się a innowacjami produktowymi. Okazało się również, że wśród najmłodszych pracowników (poniżej 30. roku życia) siła dostrzeżonych związków była najmocniejsza. Natomiast w przypadku dwóch efektów moderacyjnych występujących wśród najstarszych respondentów (50-59 lat) zależność ta przyjęła charakter ujemny

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Format:

application/pdf

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/mf.2018.1.05

Język:

pol

Powiązania:

Management Forum, 2018, vol. 6, no. 1

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

×

Cytowanie

Styl cytowania: